Håll i hatten!

Åkej. Håll i hatten mina vänner för här kommer ett långt inlägg med en hel del sammanfattning. Bara för att jag tyckte det kan vara schysst att ni får lite updates om läget.

Kan dock tillägga att för er som inte hängde med till den ny-gamla bloggen har ni helt enkelt missat en massa, massa. Och det skiter jag i för jag orkar inte sammanfatta. Jag börjar nån gång innan jul.

Livet tog en helomvändning. Jag hittade någon, sårade någon annan och bestämde mig för att följa hjärtat. Tvivlar starkt på att mitt nya offer har lust att synas på bild här, men jag kan iallafall säga att han är som en Isbjörn och två meter lång med världens vackraste ögon. Och världens vackraste hjärta. Och han gör mitt hjärta vackert.



Typ såhär, fast han är mycket finare. Men det ser faktiskt ut såhär när jag ligger i hans armar.

Nog om honom nu, ni lär nog lista ut vad ni gått miste om då jag fångade honom genom blogg-resan.

I alla fulla fall så umgås vi rätt intensivt, (läs: Jämt) så han är inblandad i det mesta jag gjort, gör och kommer att göra. Helgen innan julafton for vi till Övik för att ta det hel-lugnt hos världens finaste familj. Isbjörnens familj alltså. En mamma, en styvpappa, två yngre systrar och två katter ute i skogen. Det fanns två hästar inblandade också men dom var inte så nära inpå.. Vi åt, drack, provade Öviks uteliv och hälsade på Oscar. Mer om det originalet senare..
Helgen tog slut, det blev snöoväder och vi stannade ett par dagar till. Shoppade julklappar med lillasystern, slog in julklappar med mini-lillasystern och använde oss av tämligen osäkra inslagningsmetoder.

Tyvärr blev det bättre väglag och vi for hem. Jag känner nog att jag kunnat stanna en vecka till, eller en månad. Eller för alltid.

Dagen efter for vi på släktmiddag hos Isbjörnens pappa. Där var det mycket folk och jag var trött.

Hemma var jag inte länge innan jag åkte till Kyrkdal för att fira julafton. Dagen innan ägnade jag och Lillstrumpan åt att dricka vin och spela Bingolotto. Hon vann såklart på lotten hon fick av mig. Jag? Jag vann ingenting. Somnade och sov alldeles för länge och vips var det julafton och jag lagade mat tillsammans med Plastmorsan. Trillingsyster 1 kom med barnen och ungefär klockan 15.00 infann sig julstämningen för min del. Typ en månad för sent. Åt och delade ut julklappar innan Isbjörnen kom och hämtade mig. Med sig hade han en Oscar som flytt från julfirande och från och med denna dag var oss mycket nära inpå livet i en vecka framöver.

Julafton var ju inte slut här. Vi var hos Morbrorn med familjerna och hade den i särklass mysigaste julaftonskvällen jag någonsin haft. Jag fick till och med en julklapp av Fina familjen som dom absolut tyckte jag skulle lägga på en nyårsklänning och lite mellandagsrea. Inte sa jag emot inte. 

Oscar fyllde år på självaste julafton och han var nöjd med jul-födelsedagen han med. Vi åt och drack och blev spöade av en 11-åring i Guitar Hero. Jag förälskade mig i en Gibson SG som låg och dammade i källaren och slutligen skjutsade Lillasystern in oss till stan. Jag har Alltid satt mig starkt emot att gå ut på krogen på självaste julafton men detta år gjorde jag ett undantag då Oscar faktiskt fyllde år. Pojken måste ju firas! Och firade gjorde vi tillsammans med minst sagt annorlunda människor på BK. Dom gick i konkurs så drinkarna var alldeles för billiga. En otroligt lyckad dag med andra ord.

Juldagen vankade också utgång. Vad vi gjorde då minns jag inte.. Eller jo. Klart jag gör. (Vi får ju antyda på att vi varit onyktra eller oansvariga om framtida chefer googlar mitt namn och läser min blogg.) Vi fikade hos Isbjörnens pappa, drack ett par (Läs: många) Jäger och åkte sedan vidare in till stan. Hemmafest med drickspel och groggar. Tjo flöjt vad jag somnade gott när jag kom hem.

Annandagen spenderade jag i sängen medans grabbarna for på Birsta. Kommer aldrig förlåta mig själv för att jag inte stångades med de andra fattiga studenterna under första dagen av mellandagsrean.. I alla fulla fall så vankades det hockeymatch på kvällen. Isbjörnen jobbade och jag och Oscar jobbade för att överleva. Inte så mycket som en smula mat i magen hade vi fått i oss och för att ta oss till EON arena blev vi tvungna att gå genom hela stan. Bakis. I snöoväder. Med blodsockret i knäna. Jag har utan tvekat aldrig lidigt så mycket av att varit ute dagen innan förut. Utan tvekan. Väl på matchen höll jag och Oscar (Fanatiska MODOsupportrar) oss på våran sida. Såg ingenting av första perioden men de andra två såg vi, även om vi kanske hellre önskat att vi stannat hemma. Efter den persen för att ta sig till arenan vill man inte att sitt lag ska förlora kan jag lova.

Isbjörnen var glad iallafall. Ja, han är Timråit, och inte lite heller.. Jag var mest glad att jag skulle få gå och lägga mig och sova.

Början av veckan innefattade mest shopping och slöande. Jag gjorde som Fina familjen sa och shoppade mig den finaste nyårsklänningen i världen. Och ett par skor. Klockrent!

Under tisdagen däremot blev det action. Isbjörnen och Mekanikern tog en bil med släp ner till Södertälje. Jag och Oscar tog en leasingbil som gick asfort till samma ställe. Med mycket bra musik i högtalarna och allmänt flams hela vägen ner. Vi är iallafall rörande överens om att vi hatar Hondor och att allt som har med nummer att göra bör innefatta 20-20-20-20-20..
Väl nere i Södertälje lämnade vi den snabba bilen och hoppade istället över till den andra bilen som grabbarna tagit.

Snacka om att byta ner sig.

Biljävlen var i det sämsta skick jag sett invändigt. Men den gick väl relativt bra iallafall. Dock hade vi som sagt släp på den så maxfarten låg på 90 om plattan var i mattan så att säga.
Ja men vart skulle vi då? Jo... till KALMAR! Vet ni hur jääääääävla långt det är till KALMAR eller!? Det visste vi, men ingen kunde nog ana hur jobbigt det är att åka dit. Tur att lite roar barna så resan var faktiskt riktigt kul även om alla var dyngtrötta och hade ont i varenda kroppsdel. Under hemresan gjordes det en dokumentär om oss, vi kallar den "Dokument utifrån" och börjar i Emmaboda. När den är klippt och klar ska jag fan dela med mig av den. För den är LEGEND.

28 timmar tog resan och vi var hemma kl 9 på morgonen med en gammal bil som inhandlades i KALMAR. Jag hatar Kalmar. Ni har väl redan listat ut vid det här laget att onsdagen bestod av sömn. Tills klockan 16 ungefär, då klev vi upp och kollade på hockey. Eller så gjorde vi nåt annat, jag minns faktiskt inte. Men hockey låter troligt.

I Torsdags var det Nyårsafton. Den firade så klart även vi tre tillsammans med en massa annat folk på Kåren. Det var en riktigt trevlig tre-rätters middag med roliga tal och till slut så skålade vi såklart med Champagne på tolvslaget. Resten av natten stod jag på dansgolvet, frös arslet av mig och slutligen så for jag äntligen hem.



Aa här är jag då. Fast man ser inte ens hur fin klänningen är.

Helgen har varit lugn. Oscar for hem igår och lämnade ett stort hål i våra hjärtan. Tur den lilla räkan ska med på SkiWeek i slutet av januari!

Igårkväll tog vi oss en behövlig myskväll på tu man hand i soffan och idag har jag städat lägenheten som en dåre medans Isbjörnen har skruvat i bilen. Jag saknar honom, men snart är han här. Och ikväll anländer Frugan också, om hon bara visste vad jag saknat henne medans hon svängt på de lurviga i backarna i Sälen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0