Uppdatering om helgen

Jag har verkligen inte haft tid att skriva någonting på flera dagar, så jag får väl ta det i rätt ordning.

Valborgsmässoafton
Maten var underbar. Vi käkade ute i solen och sen rullade jag ner till bussen. Jobbet gick faktiskt riktigt bra även om jag var minst sagt ouppdaterad.. Väl hemma igen sprättade jag en öl och sen var festen igång. Vi var här hemma ett tag och folk kom och gick. Fick huvudet tejpad av Simon innan han drog vidare. Tack! :P
Sen blev det krogen. Eller ja, alla andra gick på Kramm men jag knatade till Träffen. Där fanns det en massa trevligt folk och till slut dök GN och gänget upp också så det var trevligt. Smet faktiskt in en sväng på Kramm också men det blev inte långvarigt. En kebabrulle på Sylo's och sen hem till sängen.

Fredag
Vaknade rätt tidigt, inte piggast i världen och inte direkt laddad. Satt ute i solen större delen av dagen tills Karlsson kom och hämtade oss. Hämtade Sjölander, fixade bilen som rök, åkte vidare, for tillbaka till Sjölander för att hämta hans öl som han GLÖMDE! (?). Så var vi på väg då och alldeles för snabbt var vi framme hos Karlsson. Klockan var rätt mycket så grabbarna började grilla på en gång. Efter att jag och värden hämtat Elin med klass (Pelles Corvette) var vi ett gäng i lägenheten. Jag, Matte, Elin, Karlsson, Sjölander, Pontus, Isak, Grimman, Bergman, Björn, Pelle och Erik käkade gott och hade en grym förfest. Självklart är det ingen riktig fest utan utryckning så vi fixade lite rök från taket.. Karlsson ringde brandkåren: "...Men det behövs inga jävla blåljus och skit, så farligt är det inte". En minut senare kommer det två brandbilar och en polisbil med blåljus OCH sirener. Undrar om dom har lite utryckningar..?
Iallafall så var det bara att utrymma lägenheten. Såg sjukt kul ut att alla kom ut med varsin öl i handen. Rädda det bästa du har!
Det var väl ingen större fara och ett uppbrutet tak senare kunde vi gå in och fortsätta kalasandet. Ganska snabbt for vi till Sundsvall för att kika på en massa band. Dead by April, HEAT, Mustasch och Dia Psalma var det som lirade. Måste säga att alla band var en hit! Riktigt bra, synd bara att de inte sålda öl på stället. Det hade nog höjt partynivån betydligt. Dock verkade det som om Ralf från Mustasch hade hittat nån hemlig gömma, han var riktigt i gasen! Efter en del autografer, bilder, handskakningar med bandmedlemmar och Emmelie som filmstjärna i Dead by Aprils turnédagbok var vi rätt nöjda. Vi åkte tillbaka till Härnösand igen och käkade pizza innan vi slocknade. När jag vaknade (bredvid Karlsson?), låg Björn i köket, Matte, Isak och Bergman på vardagsrumsgolvet och Pontus och Grimman i soffan. "En hårdrockare i varje hörn" som nån uttryckte det..

Lördag
For hem rätt tidigt, slappade till tusen och sen åkte jag och jobbade. Har sällan varit så trött som jag var då men det gick rätt bra! Väl hemma var det bara att svida om och knata upp på Parken för att kolla in Metal Meltdown. GN var som vanligt lysande och de andra banden var inte heller så pjåkiga. Hann spela lite Guitar Hero och spöade både Björn och Erik ;) Kändes som en skön avslutning på kvällen så sen gick vi hem.

Efter att knappt sovit något på tre dygn var det bara att kliva upp och åka till Härnösand för att vakta syrrans barn i två dagar. Var supertrött, men Moa och Rose var exemplariska så det gick verkligen helt smärtfritt. Det är roligt att vara med dom små busfröna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0