Summa summarum - Metaltown

Shit vilken vecka jag har haft!
Midsommar firades alltså nere i Stockholm tillsammans med Elin, Ronnie, Sofie, Kalle med fler. Festligheterna höll till i Kalles hus och dom hade verkligen fixat! Det blev riktig nubbelunch, middag, bastu, lekar och coverband. En jättemysig midsommar med andra ord!

Stannade kvar i Stockholm och umgicks med Anna och Alex ett par dagar. Under tisdagen for vi och badade! Årets första dopp för min del.. Brände mig nåt grönjävulskt och sov i princip ingenting den natten..
Hoppade på ett tåg mot Göteborg på onsdagen och möttes av Carlsson och Markus som hade åkt ett annat tåg. Robin skjutsade ut oss till Partille där Malin och Sidney bor. Världens finaste lägenhet och världens mysigaste människor. En enorm katt och en liten hundvalp bodde också där. Den kvällen blev det öldrickande på hemmaplan och en hel del Guitar Hero world tour spelades..

Under torsdagen var vi mest hemma och gjorde oss klara. Grabbarna for på High Cost Riot och jag åkte in för att träffa Sleezy. Han och jag GICK till Liseberg och drack öl och strosade runt. Blev inget åkande, dock en massa popcornätande! Framåt kvällen gick vi tillbaka till deras hotell, slöt upp med tjejerna och drack grogg. När vi sen skulle in på stan för att festa vidare fick vi veta att Michael Jackson dött. Så vi tog på oss ansvaret att sprida budskapet! ;) Vart ett jävla skränande.. I alla fulla fall så mötte jag upp en hel-pepp Markus med de inte lika peppade Mathias och Sid. Letade öppna ställen, drack öl och hamnade till slut på Peacock (Ärtkuken) där det spelades House/Trance musik. Aja. Ta saken som den kommer och ha kul ändå tänkte jag och drog i mig några drinkar. Blev en rätt tidig kväll då grabbarna var jättetrötta.

Fredag. Slapp dag ända tills vi åkte in på området. Jag var överlycklig!! Kollade Childen of Bodom (helt OK), Volbeat (övermäktigt) och Disturbed (Äntligen!!!). Var trötta i benen och i huvudet då vi knappt druckit någon öl så kvällen slutade typ där.

Vaknade sjukt utvilade på lördagen och efter att varit hemma själv med slöa grabbar då Malin jobbat var glädjen stor när hon kom hem och sa att vi skulle åka och shoppa! Wohoo! :) Var ett par trevliga timmar tillsammans med henne och när vi kom hem med mat till grabbarna var de riktigt förfriskade! Haha.. De hade hällt i sig öl medans vi var borta och alla var pepp! Malin fixade hundvakt så hon kunde följa med ut efter vi varit på Metaltown.
Vi åkte in med Robin och drack massa öl och såg en massa band. Först såg jag Dir En Grey med Robin. Sjukt coolt band och lätt den bästa live-sångaren jag sett. Efter det dracks det mer öl och Sid och Matte ville se Cults of Luna.. Samtidigt spelade Marilyn Manson så jag och Robin knatade dit. Jag var i extas och såg hur bra som helst uppe på hans axlar! Manson var hel-sjuk så klart men sög i sig syrgas mellan låtarna. Lätt rubbad kille det där. Spelningen var tydligen inte bra om man ser till recensionerna men jag var överlycklig! Hittade åt de andra grabbarna, mötte upp söt-Malin och åkte in på stan. Robin stackarn fick skjutsa oss.. Tog ett par glas vin på en uteservering och gick sedan inåt på nåt ställe med Rock-trubadur. Riktigt trevligt! Malin och Sidney for hem men jag, Matte och Alex var kvar. Kvällen tog inte slut här, jag satt ensam på en parkbänk i över 2 timmar och försökte komma hem, väl hemma runt 5 - 6.30 surrades det på och vi kom inte i säng förrän nästan 7..

Då kan ni ju gissa hur söndagen var. Totalslapp.
Igår åkte jag och Matte hem med en hyrbil. Världens minsta, grön-gula sak men det flöt på riktigt bra! :)

Summa summarum - Helgen var övermäktigt grym och jag har sällan haft så trevligt! TACK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0