Svar på tal

Haha det är kul att se hur involverade vissa blir i ens blogginlägg..
Människan som kommenterade inlägget om Foppa verkar inte ha förstått vad jag skrivit överhuvudtaget.. Jag har inte sagt att jag vill att han ska lägga av. Jag skrev att jag tycker att han borde välja snart. Kan han inte spela, kan han inte spela och då finns det väl inte så mycket att göra annat än att lägga av medans han fortfarande blir ihågkommen som en storspelare bland ALLA åldrar.  Och "ge han en chans att komma tillbaka". Hur många gånger ska han komma tillbaka? Givetvis hoppas jag att foten läker genom ett mirakel och han kan fortsätta med det han älskar så länge han vill.

Och att blanda in huruvida Börje Salming ville sluta eller inte? Det var inte det jag citerade, jag citerade just Salming för att han är en tjurskalle själv, och när t.o.m. Han tycker att Foppa borde fundera på att sluta som spelare borde det ligga nåt i det.

Och DU! Det är jättekul att få ett namn på de som kommenterar..

Kommentarer
Postat av: mattias johansson(borlänge)

Tror det inte har någon större betydelse om jag skriver mitt namn eller ej.. men men! nu har du det iaf.



Peter Forsbergs fot är läkt och fungerar lika bra som din fot. men anledningen till att han inte valt att inte spela för tillfället(han kommer tillbaka, du har mitt ord på det) är att han fått känningar i sina ljumskar..så detta är en ren säkerhetsåtgärd. Han vill inte att de ska bli som i colorado!



Men du verkar ju vara liten och klen människa, så ja kan tänka mig att du skulle lägga av för minsta lilla motgång..

Peter biter i det sura äpplet och försöker hela tiden.. På exakt samma sätt som han gjorde för 15 år sedan.. strävde hela tiden att bli bättre.. Det är de som gör honom unik jämfört med alla andra.



Så varför ska han då välja att lägga av när chansen att komma tillbaka fortfarande är möjlig. som sagt, om 2 år är det för sent. nu eller aldrig!



Ja tror ingen(eller du kanske kommer göra det) kommer att minnas foppa om 5-10 år som killen som vägrade inse att han inte höll måttet..

Han kommer i 99,9%(du står för 0,1) av fallen att bli ihågkommen som legenden Peter Forsberg, sveriges genom tiderna bästa hockeyspelare och framförallt killen som aldrig gav upp och tog hem sitt 3 os guld(Sm-guld kan bli svårt iomed modos värdelösa målvakter, men värt ett försök iaf)



Så ge honom förtroende precis som curre lundmark och alla dom andra gjorde i os finalen -94, Peter Forsberg is one of a kind. Remember that!



//Mattias J

2009-02-19 @ 12:56:20
Postat av: Emmelie

Alltså. Fan vad du tar åt dig?

Att jag är en "liten och klen människa" har väl för fan ingenting med Foppas hockeyspelande att göra!?

Och nej, jag kommer inte heller minnas honom som något annat än legenden Peter Forsberg. Skrev att risken finns att andra inte gör det.



Dessutom tror jag inte att Foppa sitter och läser min blogg och blir deppig för att jag "inte ger honom en chans" som du skriver. Men du verkar tro att du är Foppas högra hand. Det första inlägget skrev jag med en hel del ironi (som de flesta verkat fatta utom du). Mina åsikter var mina, men överdrivna.



Och Du! Vi kan slå vad om varför Foppa inte spelar. Du säger att det är ljumskarna och att han kommer tillbaka. Jag säger att det är foten och att han inte kommer tillbaka, i alla fall inte så pass att han spelar en säsong.

2009-02-19 @ 17:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0