Livets mirakel

För någon timme sedan blev en av Mattes bästa vänner pappa. En lite pojke kom till världen och jag kan bara tänka mig lyckan föräldrarna känner just nu. Är helt övertygad om att det kommer gå galant och att den lilla pojken kommer växa upp med en massa kärlek och värme. Grattis!

Det får en att tänka en hel del. För mig har barn alltid varit meningen med livet. I slutändan handlar det om att föra över sina kunskaper och erfarenheter man samlat på sig till ett nytt litet liv. Om det så handlar om ett barn man själv burit eller ett barn man adopterat så anser jag att det är bland det viktigaste man gör.
Jag har alltid velat ha barn. När jag var runt 15 började längtan efter ett litet knyte och den längtan är ännu starkare nu. Även om jag har en hel del att göra för mig själv innan och även fast jag måste ha en pappa till barnet så finns längtan där.

Kan inte låta bli att börja känna mig gammal. 21 år och känner mig gammal, hemskt jag vet. Men jag har inte ens påbörjat en utbilning ännu och än mindre har jag en fast inkomst.. Folk runt omkring mig gifter sig, skaffar barn och har fast arbete och då är de i min ålder! Vart är jag någonstans liksom? Men men, min tid kommer, det är väl helt enkelt meningen att jag ska göra massa annat innan.

För det finns ju någon mening med allt som sker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0