Kära Peter Forsberg

Som inbiten hockeyentusiast och då framför allt MODO-supporter känner jag att jag bara måste skriva något om vår egen lilla Peter Forsberg. Vet att det är gårdagens nyheter men jag var för less för att orka skriva nåt om det igår.

Om någon mot förmodan missat det så spelade Foppa typ en och en halv match i Modo. Jättekul att han kommer tillbaka till laget. The heart of hockey är vi stolta över att kunna kalla vårt lag och så är det verkligen - Foppa kom ju tillbaka för att avsluta sin karriär i laget han fostrades i. Men snälla, snälla Peter, lägg ner nu.
Skaffa familj, lev loppan för alla pengar du tjänat in och om du så gärna vill vara delaktig i Modo finns det garanterat någon tjänst du kan få där du inte behöver vara på hockeyplanen. Citerar Börje Salming: "lägg ner nu".

Foppa har varit min största idol sen jag kunde gå men det här har bara gått för långt. Googlar man på "Foppa skadad" kommer det upp 136 artiklar de senaste två åren. Är inte det bevis nog på att han inte håller längre?

The heart of hockey i all ära, men antingen spelar man eller så gör man som Wernblom - biter i det sura äpplet och inser att man inte håller. Det fungerar inte att gnälla som en jävla kärring över en gammal fotskada som ingen läkare i världen kan bota eftersom de inte förstår vad det är som är fel.

Så, Peter - Bit ihop, stå upp som en man och spela hockey eller avsluta karriären med huvudet högt och nöj dig med det du åstadkommit. För två OS-guld och två VM-guld är inte illa pinkat och låt oss komma ihåg insatserna du gjort inom hockeyn istället för gnället över foten. Det är så vi vill minnas dig och det är så du förtjänar att bli ihågkommen.

Kommentarer
Postat av: ÄKTA Foppa fan

”Jag är så grymt besviken på dig, du är så jävla dålig. Du är så jävla kass att jag skulle vilja dra på dig en smäll”



Du påstår att Peter Forsberg varit din stora idol. Men hur i helvet kan du då säga att han ska lägga av!

Du skriver, Citerar Börje Salming:"lägg ner nu"...du kanske inte är så insatt i hockeyn antar jag... så jag kan säga att börje va inte så bra på att lägga av han heller..Han liksom Peter Älskade(Älskar) att spela ishockey, precis som 1000000 många andra i hockeyvärlden gör, även om man blir skadad så vill man hela tiden tillbaka i rampljuset. Sån var Salming också.



Jag förstår Foppa till 110%, visst han har vunnit de mest som går att vinna, men de enda stora han inte vunnit än, är sm-guld. Ett Sm-guld som han -94 vart bestulen på, och de är någonting han vill ha tillbaka.



Sen att du nämner ”Werner” att han gjorde rätt i att han slutade, (”biter i det sura äpplet och inser att man inte duger”) är ju ett stort skämt de också. En ledare sviker aldrig sitt lag mitt under en säsong även om poängskörden går tungt, men i detta fall var de inte förmågan hos werner utan kominikationen med tränaren som inte fungerade!



Ett citat från en intervju med Peter Forsberg:

”att lägga av och ge upp får andra hålla på med, sån är inte jag”



Så jag är väldigt lycklig att du inte är tillhör eliten inom svensk idrott. Skulle vi ha fler som har samma vinnarskalle och tjurighet som Peter Forsberg har, så skulle vi ha fler stora artistnamn i lilla Sverige.



Foppa fyller 36 iår, det är nu han har chansen att förverkliga hans drömm, ett Sm-guld med MoDo, sen även ett tredje OS-Guld.. om 2 år är det för sent.



Så visa respekt och stöd för väldens bästa ishockeyspelare att komma tillbaka igen, istället för att be honom att lägga av.. det finns det andra som kan göra........

2009-02-18 @ 22:12:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0