Den rätte för Rosing

Det är väl inte någon hemlighet att jag inte gillar Linda Rosing. Jag tål henne rent av inte. Den enda som får det att krypa mer i kroppen på mig är Victoria Silvstedt. Carolina Gynning däremot avgudar jag!
Så vad är då skillnaden mellan dessa tre? Alla är modeller, (för det mesta) blonda och har silikonbröst.
Först och främst - Gynning är smart. Hon vet hur man når framgång genom att spela rätt kort och hon kan driva med sig själv. Silvstedt spelar dum blondin JÄMT. Och hon gör det inte ens särskilt bra, jag avskyr folk som spelar dumma men som egentligen iallafall har några hjärnceller utöver instinkter.
Rosing då? Hon spelar inte ens dum. Hon ÄR dum. Men hon kommer nog aldrig toppa Silvstedt, för det finns ingen värre än henne.

I alla fulla fall så var det premiär för "Den rätte för Rosing" idag. Ännu ett datingprogram, Linda får väl in dåligt med pengar efter att ha tagit ut halva brösten och måste därför fläka ut hela sitt liv på tv.
Självklart tittade jag på programmet. Även fast jag avskyr människan och även fast jag avskyr konceptet.
Men är det inte så vi människor gör? Badar i saker vi ogillar bara för att själva känna oss smartare, snyggare eller bättre. Och bara för att få utlopp för irritation och aggresioner.

Varför skulle vi annars kolla på program och dokumentärer om judeförintelsen, människor med sjuka läggningar och djurplågeri? Även fast vi avskyr det så kollar vi, för att bli - just det - lite mer irriterade och berörda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0