Blir man gnällig med åldern?

Jag funderar ofta på det. Äldre människor gnäller mer över småsaker än unga.
Nu för tiden har jag ofta kommit på mig själv att gnälla över småsaker som jag för några år sedan struntat fullständigt i.
Till exempel så var jag nära att ringa och klaga på posten för ett par veckor sedan för att de inte kom i tid precis den dagen jag väntade på post. Idag kom jag på mig själv att memorera ett nummer står på en bil som står felparkerad här utanför. Jag tänkte alltså - under några sekunder - ringa och gnälla till företaget vars bil stod parkerad utanför.

Vad handlar det om?


Det är ju hemskt! Jag mår nästan dåligt när jag kommer på mig själv tänka så. Det är ju inte direkt så att bilen utanför stör mig på något sätt.. Och jag avskyr verkligen när äldre människor ska leta saker att gnälla över eller klagar över petitesser.
Snart börjar jag väl sätta upp lappar i tvättstugan om att det är dåligt städat också..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0