Sammanfattning av Sweden Rock

Så nu är det då tänkt att jag ska lyckas sammanfatta detta underverk på nåt sätt. Dagarna där nere är som en enda smet utan dygn men jag ska försöka komma ihåg vad vi gjorde.

Onsdag:
Anlände i Norje, Sölvesborg efter en tågresa hela natten. Tågresan  i sig är en hel historia men det får räcka med en sammanfattning av orden: Öl, guitar hero, Alice Copers gitarrist och eufori! Sov några timmar faktiskt men vaknade upp i stort behov av en öl till. Ja, ni fattar varför..
Tog buss in på området och började sedan The green mile. Kändes seriöst som om vi skulle avlida när vi släpade väskan till vårt camp. Alldeles för tung och helt fel camping eftersom den låg sjukt långt bort och bredvid en svinstia. Tänk er lukten..
Vi tog oss en powernap, fräschade upp oss och gick in på området. (Från och med nu fungerade vårt tält endast som förvaring och sminkhörna)
Kollade runt området och försökte orientera oss innan vi gich bort till husvagnscampingen och HEATvagnen. Där fanns Elins pojkvän Ronnie och en massa annat helskönt folk som vi hängde med resten av veckan. Onsdagen gick iallafall mest åt till att kolla läget, lära känna folk och landa. Det var inga speciella band att se. Vi fick sova i Kentas husvagn, Tack! Och gjorde så resten av veckan..

Torsdag:
Vaknade till Kentas "morgonskiva" som innehåller allt man INTE vill höra om man är trött och bakis.. Dock fick vi ge med oss efter ett tag, den var faktiskt bra för att komma igång igen. Som ni säkert förstår blev det öl till frukosten varje dag, man måste börja om.. Under torsdagen var det fint väder på dagen så vi satt ute i solen och umgicks med folket i vårt camp, Heats tjejer, Danne och Linn, Sleezy och Skrot. Den här dagen missade vi tyvärr en hel del band då vi hade bättre för oss ;) Laddade hela dagen inför HEATs spelning och väl där var det grymt! Förutom ett par idioter som försökte förstöra för mig. Avundsjuka, svartsjuka och lite att göra tror jag det kallas..
Gick runt på området och drack öl innan Bullets spelning. Det var bara jag och Elin som såg den tillsammans och när den var slut var det Fruktansvärt kallt. Tror aldrig jag frusit så mycket i hela mitt liv. Så vi gick tillbaka till tältet för att klä på oss men somnade av utmattning. Vaknade ett par timmar senare, och hade missat fler band.. Men men, det hade inte gått att stå där ute i vilket fall.. GIck till campet och somnade till slut om.

Fredag:
Pissigt väder, minst sagt. Regnade och var svinkallt men den här dagen hade vi på oss i princip alla kläder vi hade med oss. Knatade runt lite under dagen och var rätt nedstämda allihopa.Stod vid pilbågs-ståndet ett bra tag eftersom Sleezy absolut skulle skjuta upp typ en miljon kronor. Vi tre gick iallafall hem med varsitt pris så det var väl värt det! ;) Huvudsaken var att han fick roa sig. Sötnosen! Mot kvällen placerade vi oss i Sleezys husvagn som var varm och skön. Jag, Sleezy, Elin och Ronnie satt och surrade och drack vatten under en filt. Sjukt mysigt. Så mysigt att vi inte ens orkade gå och se In Flames.. Något jag ångrar ordentligt nu, men det går fler tåg som någon sa..
Sov där den natten och frös äntligen inte.

Lördag:
Bästa dagen på hela festivalen! Vaknade tidigt med klarblå himmel och skinande sol. Alla var genast på toppenhumör och vi var överensa om att detta borde varit första dagen på festivalen, ingen ville åka hem dagen därpå.. Låg i solen hela dagen. Ett gäng på typ 25 pers som njöt av livet! Brände mig nåt grönjävulskt men det var det värt! Jag, Elin och Sleezy gick till vårt camp en sväng och missade det bästa på hela festivalen - Sabatons nationaldagsfirande. Ångest.
Tycker att alla ska surfa in på Youtube och se det. Helt otrolig publik..
När klockan började dra mot 16.00 gick vi alla in för att se helgens höjdpunkt - Journey. Den konserten kan jag inte beskriva. Utan tvekan det bästa jag sett och känslan när vi stod där går inte att beskriva. Tårarna rann, leenden glittrade och folk var i himlen. Helt otroligt..
Gick på moln därifrån och käkade lite innan vi begav oss mot campet igen. Där spelade vi ölspel och den stunden kan sammanfattas med - i röven! hahaha. Har aldrig skrattat så mycket och den meningen har följt med oss som var med hem. Det går inte att sluta.. hahahaha!
Sen var det dags för Europe. Jättebra spelning det med. En massa mys och kramandes.. Rogivande. Också oförglömligt. återvände till Sleezy med mat i händerna. Satt och skrattade (som vanligt) ett par timmar tills vi alla höll på att somna sittandes. Gick då och la oss och sov som prinsar och prinsessor. Vi hade tur och slapp ta tåget dagen efter så vi åkte med Loppan och Therese till Väsby. Skönt med sovmorgon.

Sammanfattningsvis kan jag säga att det här var min livs upplevelse och jag har redan börjat räkna ner dagarna tills nästa SRF.

De senaste dagarna har vi alltså spenderat hos Ronnie och nu, två och en halv timme senare än beräknat är jag äntligen hemma..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0