Wandering Willows

Jag hittade världens roligaste spel igår!
Det är sådär sockersött gulligt och faktiskt jätteroligt om man är över 7 år gammal..
T.e.x. så hittade jag en kommentar på en sida:

Wandering Willows är superkul! Inte bara för yngre barn. Jag tycker det är jättekul även fast jag är 12 år."

Haha.. Kanske ska ta och slänga in en kommentar där jag också ;)
Iallafall så funkar det så att man är en människa som kraschar i en märklig by med en luftballong. Hela spelet går ut på att du gör Quests så att ballongen till slut lagas och du kan åka därifrån. Questen är väl inte riktigt lika avancerade som i WOW men du får plocka blommor, sy kläder, hämta frukt, baka, göra öl och plantera diverse saker. Med dig har du ett litet sött husdjur som hjälper dig att klättra i träd, gräva upp saker och charma andra små djur för att de ska släppa ifrån sig saker du behöver efter  vägen. Precis när du börjar tröttna på att springa omkring i samma by så öppnas det succesivt broar så du får utforska andra delar av världen. Och precis när du tröttnat på det så får du åka tidsmaskin till djungeln!
Ett riktigt feel-good spel som inte är speciellt avancerat men perfekt att döda tid med eftersom det tar just mycket tid.


Kommentarer
Postat av: :)

kostar det pengar?

2009-05-19 @ 19:55:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0