Chris Brown och Rihanna

Angående misshandeln av Rihanna så är det bara de två som vet hur det gick till. Dock pekar i princip allt på att det är Chris som misshandlat henne och - av bilderna att döma - riktigt ordentligt.
Rättegång väntar men Rihanna verkar inte vilja vittna. OM det är så att Brown misshandlat henne så brutalt tycker jag att Rihanna ska stå upp och göra allt i sin makt för att få honom inlåst så långt ifrån den övriga världen som möjligt. Hon har en ypperlig chans att visa hela världen att det inte är okej att bli hotad eller misshandlad av sin partner, men istället gör hon som så många andra kvinnor - blundar för fakta.

Förmodligen kommer Brown inte åtalas för någonting och förmodligen kommer RIhanna stanna hos honom. Med säkerhet kommer hon få fler slag och så har vi ännu en förtyckt kvinna som inte vågar anmäla eller lämna en man som behandlar kvinnor illa.
Jag tycker det är väldigt synd om hon inte vittnar mot honom. I människors ögon är han redan dömd och en framtida karriär kan han nog glömma. Jag vet iallafall att jag inte kan lyssna på hans låtar längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0