Weekend i Stockholm

I torsdagskväll satt jag på tåget till Stockholm. Elin, Sofie, Kalle och Sotis var också med vilket gjorde resan betydligt mer behaglig. Sotis placerade sig på bordet och där låg han hela vägen, tänk vilken klok katt. När Sofie försökte busa upp honom låg han bara där och sneglade på henne och såg ut som om han tyckte att matte var fånig. Kalle lyxade till det hela genom att köpa flaskvatten åt honom men det var inte fint nog för den lilla brat-katten. Jag diggar honom!

Väl framme i storstaden kom Sofies trevliga pappa och körde oss till Farsta där vi bara slappade i soffan innan Sofie körde oss till Bubbe i Skanstull. Bubbe släppte in oss i sin lilla lya och där stannade vi hela helgen. Han verkade inte tycka det var allt för farlig förutom hinderbanan i hallen som han hoppade över hela dagarna. Men så är det att ha två brudar hos sig, får se om vi någonsin är välkomna dit igen!
Torsdagskvällen gick åt till att slappa och surra ikapp allt vi missat och vii somnade relativt tidigt.

På fredagen stack Bubbe till jobbet och vi låg kvar i sängen och njöt över vår arbetslöshet. Åkte in till centrum för att strosa lite. Shopping var det inte tal om eftersom vi båda i princip skrapade ihop pengar för att kunna åka ner överhuvudtaget. Såg halva Stockholms kändisar och avslutade med en kopp kaffe på Waynes. Självklart kliver Blondinbella in och fikar...
Gjorde oss iordning hemma och for till Cillas kompis för att ha hudvårdsklass. Ett riktigt trevlig gäng tjejer och vi blev kvar ett par timmar. Plockade upp Bubbe och for på Harry B James där det var glamrock som tema. Jag var i himlen och hade riktigt roligt! Har ingen aning om när vi somnade men det känns inte som om jag sovit nåt i helgen så det måste varit sent.

Saturday fever! Slappade till tusen hela dagen innan vi for till Elins bröder i Flemingsberg. Där blev vi bjuda på middag av Stuff och Fia. Fick även träffa Puttes tjej Wendela innan de drog ut på romantisk middag. En timme senare när vi spelat rockband för brinnande livet började det rulla in folk. Stuffs andra 25-årskalas stod på planeringen. Massa trevligt folk och Stuff servade med goda drinkar så vi var rätt runda under fötterna när vi tog bussen ut till Sofie runt 22.00. Där var det förfest nummer två och när de andra åkte till krogen for jag hem. Var riktigt slut och hängig så det blev film med Bubbe istället för dans med brudarna.. Nästa gång tar vi igen det dubbelt!
Elin ringde och väckte mig och jag som bara ville sova somnade runt 06.00 efter en massa om och men.

Vaknade jättesent på söndagen och alla planer för vår sista dag i storstaden gick i stöpet. Det var bara att kliva upp och åka till centralen på en gång. Tågresan hem var bland det roligaste  på länge och har man Sofie med sig kan man åka hur långt som helst. Det är något som är säkert! Hela tågvagnen sitter nu med ingående information om vårt privatliv men det var nog mest Elins framtida liv som diskuterades.

Är nu i Sundsvall på Elins skola och ska snart in på stan för att luncha med Matilda. Hon var ju också i huvudstaden i helgen så det ska bli kul att höra vad dom gjorde. Ikväll är det MK möte och sen ska jag hem. Till Kramfors. Kramfors. Jag får rysningar.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Men va orättvist! Jag som bor i Stockholm och är en riktig kändissucker och alltid är på spaning ser ALDRIG någon, och ni som är där för en helg ser massor... och till och med blondinbella!!!;)

2009-02-16 @ 14:35:20
URL: http://hannajensen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0