Christiano Ronaldo




När jag ändå är inne på sportstjärnor här i bloggen måste jag få ställa en fråga.
Vad har alla killar för problem med Ronaldo?

Självklart förstår jag att ni är avundsjuka. Det enda jag hör om honom när han visar på tv är grabbar som kommenterar honom som "bögjävel" "snobb" eller "värdelös".
Okej, han är INTE bög och han är INTE värdelös. Han är en av de mest talangfulla (och snyggaste!) spelarna.
Snobbiga är väl alla fotbollsspelare - och i hans fall är det fullt acceptabelt. Han vet att han ser sjukt bra ut och han vet att han kan leka på fotbollsplanen och ändå skaffa sig en massa poäng.
Zlatan då? Är det nån som är snobbig och dryg är det väl han, men det är ingen som klagar på honom.

Snabba uträkningar - Killar klarar inte av att se andra killar vara framgångsrika OCH snygga. Den kombinationen blir för mycket och då måste de hävda sig genom att låta som apor och använda ett vokabulär som 14-åringar.


Media gör allt för att försöka trycka ner honom också (det är väl manliga reportrar och journalister). Senaste "nyheten" om honom är att han sa ha spottat på en annan spelare den senaste matchen. Att han inte ens riktar loskan mot spelaren och att den som påståtts ha fått den på sig hävdar att han inte märkte av det spelar ingen roll. Media måste ha nåt nytt om honom hela tiden. Kanske dags att koncentrera sig på han spelande istället?

Ronaldo är iallafall enda anledningen till att jag kollar på fotboll då och då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0